Skip to main content
GDPR prisiljava marketere da se razvijaju

E-mail marketing je mrtav. Ili su to mnogi trgovci čuli tokom godina. Ipak, e-pošta zapravo ostaje među najefikasnijim marketinškim metodama. Čak i sa pretrpanim sandučićima kao što su, stopa otvaranja i klikanja ostaje visoka. Zapravo, prosječna stopa otvaranja iznosi gotovo 25%, dok stope klikanja (CTR) dosežu 4%. Iako je marketing putem e-pošte i dalje učinkovit alat za prodaju, Opća uredba o zaštiti podataka (GDPR) prisiljava mnoge digitalne marketinške stručnjake da prilagode svoje prakse.

Trgovci e-poštom moraju biti spremni i aktivno tražiti nove mogućnosti. GDPR je bio veliki pogodak na mnogim listama e-pošte, što je često rezultiralo gubicima od 80 ili više posto. U ovom ćemo članku pogledati kako će GDPR utjecati na marketing putem e-pošte.

GDPR i marketing putem e-pošte

Što se tiče marketinga putem e-pošte, GDPR uvodi jedan od najvažnijih regulatornih okvira ikad. Prvo, GDPR se odnosi ne samo na kompanije sa sjedištem u Europskoj uniji, već i na bilo koji posao koji ima lične podatke građanina EU. Kompanije se suočavaju sa značajnim rizicima kada novčane kazne dosežu čak 20 miliona eura ili 4% globalnog prometa. Kao takav, niko ne bi smio previdjeti propis.

Drugo, GDPR zahtijeva aktivnu saglasnost za sav marketing putem e-pošte. Važno je da implicirani pristanak nije dovoljno dobar. Na primjer, ne možete unaprijed provjeriti obrazac za prijavu e-pošte. Umjesto toga, korisnik mora svjesno pristati na to da mu šaljete e-poštu ili na drugi način koristite njihove podatke. Korisnik može dati pristanak, na primjer, jednostavnim označavanjem potvrdnog okvira na obrascu.

 

Dalje, vitalno je shvatiti da je GDPR retroaktivan. Drugim riječima, za e-poštu prikupljenu prije 25. maja 2018., kada je GDPR službeno stupio na snagu, također je potrebno aktivno odobrenje. Ako ste čak i unaprijed platili liste ili koristili unaprijed označene okvire, sada ćete trebati dobiti dozvolu od tih korisnika da im nastavite slati e-poštu.

 

To možete učiniti tako što ćete spiskovima kontakata poslati e-poštu s molbom da se u osnovi pridruže vašoj listi e-pošte. Opet, oni moraju svjesno dati pristanak i nijedan obrazac ili polja ne mogu se unaprijed ispuniti.

Europljani sada imaju pravo biti zaboravljeni

Tijekom izrade GDPR-a, jedan od najvećih hvatača naslova bio je učinak pravila “prava na zaborav” na platformama društvenih medija, poput Facebooka. Ovo pravilo “prava na brisanje” također je vrlo važno za marketing putem e-pošte. U osnovi, kada se Europljanin isključi iz marketinške kampanje putem e-pošte (ili platforme društvenih medija), ima pravo na povrat svojih ličnih podataka.

 

To znači da morate navesti vezu za odjavu koju je lako pronaći. Također ćete trebati trajno izbrisati sve podatke o kupcu. Ako se ne pridržavate prava na zaborav, možete pretrpjeti velike novčane kazne. ICO je kaznio jednu kompaniju , Flybe, sa 70.000 funti u 2017. godini prema britanskom Zakonu o zaštiti podataka iz 1998. zbog slanja e-pošte kupcima nakon što su odustali. Prema GDPR-u, nemojte se iznenaditi ako su kazne još veće.

U konačnici, GDPR će otežati marketing putem e-pošte

Mnoge liste e-pošte umrle su od primjene GDPR-a. Kako su mnoge kompanije gradile svoje liste e-pošte pomoću unaprijed označenih okvira, morale su se obratiti svojim korisnicima kako bi se ponovo prijavile. Mnogi korisnici to jednostavno nisu učinili. Zapravo je gubitak 80% ili više lista uobičajen.

Dakle, iako marketing putem e-pošte još uvijek nije mrtav, sve veći propisi podsjećaju na to da svoje opcije morate držati otvorenima. Opasno je previše se oslanjati na bilo koju marketinšku metodu. U nekom trenutku, promjena propisa mogla bi smanjiti efikasnost ili potpuno eliminirati određenu metodu.

 

Srećom, postoje mnogi marketinški kanali i mogućnosti koji su jednako učinkoviti u svijetu nakon GDPR-a. Ispitajmo neke.

Ulazni marketing je važniji nego ikad prije

Ulazni marketing se pojavio kao omiljena taktika za marketere. Ulaznim marketingom fokusirate se na privlačenje kupaca na vašu web lokaciju ili neku drugu imovinu. Umjesto da gurate poruke i marketinški materijal, natjerate posjetitelje da vam dođu. U svijetu koji se temelji na pristanku, ulazni marketing postaje sve važniji jer manje ovisi o korištenju ličnih podataka.

SEO je uvijek bio važan za web stranice. Sad kad GDPR otežava kontakt s kupcima izravno putem e-pošte, visoko rangiranje na pretraživačima bit će još važnije. Tražilice će generirati promet, a budući da vam kupci svjesno dolaze, nije potrebna saglasnost za jednostavne posjete. Međutim, posjetitelje morate obavijestiti da koristite kolačiće i kako ih upotrebljavate. Posjetitelji moraju pristati da vam dozvole upotrebu kolačića.

 

Organskim usmjeravanjem ljudi na vašu web stranicu možete privući njihovu pažnju. Obavještavanjem kupaca dodajete vrijednost i gradite odnos. Čak i ako ih ne natjerate da se prijave za vaš bilten, obavijestili ste ih o svojoj marki i web lokaciji. Sad kad je uspostavljena veza, možete je pokušati nadograditi društvenim mrežama i drugim metodama.

Facebook je sjajan za post-GDPR svijet

Kad ljudi posjete vašu odredišnu stranicu ili web stranicu, trebali biste ih potaknuti da vas prate na društvenim mrežama. Također možete koristiti ciljane, visokokvalitetne objave i oglase na platformi da biste dosegnuli ljude putem društvenih mreža. Na ovaj način možete stvoriti publiku.

Kada je GDPR prvi put predstavljen, to je bio veliki pogodak za Facebook, koštajući kompaniju čak milion aktivnih mjesečnih korisnika. Međutim, Facebook je u skladu s GDPR-om. Facebook se također razvio u nešto mnogo veće od jednostavne platforme društvenih medija. Web stranica je sada drugi najveći svjetski prihod od digitalnih oglasa, zaostajući samo za Googleom.

 

Facebook je odličan za tvrtke jer im omogućava da kultiviraju publiku i grupe sljedbenika i da prikazuju oglase. Organizacije mogu uspostaviti grupe i stranice kako bi se organski povezale sa svojom publikom, što je izvrsno za izgradnju odnosa. Veze su pak korisne za marketing jer je vjerovatnije da će kupci kupovati od kompanija koje poznaju i kojima vjeruju.

 

S prihodima od oglasa koji su ove godine porasli za 40%, dostigavši ​​13 milijardi dolara, Facebook postaje vrlo popularan za PPC marketing. Sve vrijeme Facebook je usklađen s GDPR-om, što znači da nećete morati brinuti zbog mnogih regulatornih glavobolja povezanih s e-poštom. Međutim, ako koristite prilagođenu publiku i prenosite adrese e-pošte, trebat će vam izričit pristanak. Također morate paziti da ne dijelite lične podatke s alatima koji nisu u skladu s GDPR-om.

Druge mreže društvenih medija takođe su efikasne

Ostale platforme društvenih medija također postaju popularne i nude sjajan način komunikacije s kupcima, a istovremeno ostaju na desnoj strani GDPR-a. Na primjer, Linkedin je fantastična platforma za poslovne korisnike. Želite doći do mlađe publike? Isprobajte sve popularniju Instagram platformu.

Većina mreža društvenih medija sada omogućava lako oglašavanje na platformi. Neki nude i komunikacijske alate, kao što su značajke izravne razmjene poruka ili objavljivanja članaka. Iako biste trebali provjeriti pojedinačnu platformu koju gledate, većina njih sada se žali na GDPR.

 

Za razliku od vaše liste e-pošte, ne očekuje se da budete zaduženi za podatke potrošača. Umjesto toga, primarna odgovornost snosi platforma društvenih medija. Naravno, ne biste trebali dijeliti lične podatke prikupljene sa društvenih mreža.

Push obavijesti su također izvrsne za dosezanje kupaca

Sve više web stranica potiče svoje korisnike da dozvole push obavijesti. Ta se obavještenja šalju izravno na korisnikovu radnu površinu ili mobilni uređaj, obično ih ažuriraju u vezi s najnovijim vijestima ili pravovremenim ponudama / ažuriranjima. Sve dok se kupci svjesno odlučuju za guranje obavijesti, oni su u skladu s GDPR-om.

Push obaveštenja mogu biti vrlo efikasna. Jedno istraživanje pokazalo je da su stope zadržavanja aplikacija tri puta veće kada se koriste push obavijesti. Kao i kod ostalih marketinških napora, strategija je od vitalnog značaja. Kupci žele pravovremeni sadržaj, vrijedne nagrade i ne žele biti preplavljeni obavijestima niskog kvaliteta.

Zaključak: Diverzifikacija je vitalni post-GDPR

Iako marketing putem e-pošte ostaje na snazi, GDPR će imati štetan učinak na vaše napore. E-adrese se smanjuju, a nove e-adrese bit će teže dobiti ako idete naprijed. Neke kompanije potpuno napuštaju e-poštu. Nekoliko web stranica, poput Los Angeles Timesa, čak blokiraju promet iz EU.

Ove mjere su krajnje i nepotrebne za većinu kompanija. Međutim, iako ne biste trebali napustiti e-poštu, trebate je diverzificirati. Ulazni marketing i marketing na društvenim mrežama uvijek su bili vitalni kanali za dosezanje kupaca. Push obaveštenja su takođe veoma efikasna. S GDPR-om na snazi, oni će biti još vitalniji jer su ove metode u skladu s GDPR-om.

Partneri

Bitrix24 Bloom je službeni Gold Bitrix24 partner u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Sloveniji. Mi smo sistemska kuća za integraciju i implementaciju Bitrix24, IT outsourcing i IT savjetovanje. Tim čine stručnjaci sa dugogodišnjim iskustvom. Pouzdani smo partner za naše kupce koji se rado suočavaju s različitim izazovima i primjenjuju ih efikasno i održivo. Kontaktirajte nas za Bitrix24 implementaciju, integraciju, savjete ili obuku na bitrix@bloom.ba ili ovdje:  https://bitrix24.bloom.ba/kontakt/

Digitalizirajte Vaše Poslovanje

error: Upozorenje: Ovaj sadrzaj je zasticen!!