jeftini CRM
Oksana Bednenko
26. jula 2019
Posljednje ažuriranje: 26. srpnja 2019

S preko 5 miliona registracija od 2012. godine, Bitrix24 je sada neprikosnoveni lider i prvi na svijetu besplatni CRM . Dakle, možete reći da znamo par stvari o pristupačnom CRM softveru. Ali donošenje pametnih odluka o zadržavanju troškova implementacije CRM-a više je od pukog odabira jednog dobavljača CRM-a umjesto drugog. Prvo ćete trebati razumjeti osnovne pojmove o tome kako se cijene CRM sistema i kako smanjiti ove troškove.

1. Razumjeti raščlambu troškova implementacije CRM-a.

Postoji više od 10 otvorenih CRM rješenja koja su tehnički besplatna, ali niti jedno ne ulazi na vrh besplatne CRM liste. Zvuči čudno, zar ne? Pa ne baš. Ako niste iskusni programer sa vlastitim serverom, korištenje CRM rješenja s otvorenim kodom koštat će vas više od plaćanja CRM zasnovanog na oblaku. Samo iznajmljivanje servera vjerojatno će vas koštati najmanje 50 USD mjesečno (to je 600 USD godišnje), a plaćanje profesionalca za uvođenje, postavljanje i prilagođavanje CRM-a sigurno će vas koštati nekoliko tisuća dolara unaprijed troškova. Skupo, zar ne? Upravo zato ove sisteme otvorenog koda uglavnom koriste veće kompanije sa znatnim budžetom, koje ne samo da razumiju prednosti pristupa otvorenim kodom, već imaju i novca da ih realiziraju.

Evo grube stvarne raščlambe CRM troškova = trošak licence + trošak postavljanja + trošak integracije + trošak prilagodbe + trošak administracije. Ako imate nekoliko CRM projekata, odmah to prepoznajete, jer se sjećate kako ste kupili rješenje koje košta samo 50 USD po korisniku i na kraju platili nekoliko tisuća dolara za ove ostale troškove koje niste prvo uzeli u obzir.

Novac je sljedeći: jeftini CRM ne dolazi samo s niskom cijenom licence, već ima i nula ili beznačajne troškove za postavljanje, integraciju, administraciju i prilagodbu. Ako niste u mogućnosti postaviti i upravljati vlastitim CRM-om (kao što je čest slučaj sa Salesforceom), to jednostavno neće biti jeftino.

2. Jeftini CRM sistem dolazi sa svojim ekosustavom. BEZ Izuzetaka.

CRM sistemi ne postoje u vakuumu. CRM nominalno nije ništa više od baze podataka kupaca, ali velika je vjerojatnost da ćete im trebati poslati e-poštu. Dakle, to je integracija sa marketingom putem e-pošte. Poslujete telefonom? Trebat će vam integracija CRM telefonije. Ostale popularne integracije uključuju fakturiranje, obrasce, odredišne ​​stranice, službu za pomoć, chat uživo, upravljanje zadacima, upravljanje projektima itd.

Stari način poslovanja (Saleseforce za CRM, Mailchimp za marketing putem e-pošte, Intercom za chat uživo, Trello za upravljanje projektima) kada kompanije koriste više alata brzo umire. Ne samo da je preskupo (platite Salesforce, platite Mailchimp, platite Zapier koji povezuje ta dva, platite osobi koja može natjerati trojicu da igraju lijepo), ove se integracije često kvare sa svakim API-jem ili ažuriranjem proizvoda. Upravo zbog toga Mailchimp, koji je započeo kao marketing putem e-pošte, sada dolazi s vlastitim CRM-om , a Salesforce nudi rješenje koje u potpunosti zamjenjuje Mailchimp . To jednostavno ima smisla.

To je Bitrix24 pristup, gdje CRM, marketing putem e-pošte, call centar, fakturiranje, analitiku prodaje, upravljanje projektima i dokumentima dobivate u jednom besplatno ili jeftino.  A sjajna vijest je da, čak i ako vam Bitrix24 iz bilo kojeg razloga ne odgovara, postoje i drugi CRM dobavljači (Freshsales, Zoho, Odoo, Microsoft) koji imaju isti pristup.

To je vjerovatno najveća greška koju kompanije čine prilikom odabira jeftinog samostalnog CRM-a. Ne uzimaju u obzir troškove integracije ili troškove drugih alata koje moraju platiti da bi svoj CRM bio operativan.

Pri odabiru ‘CRM ekosustava’, pokušajte se kloniti dobavljača koji će vam naplatiti svaki alat koji koristite. Umjesto toga, obratite se dobavljaču s jedinstvenom cijenom koja vam daje pristup svim alatima koje ćete koristiti.

3. CRM ograničenje pohrane, ograničenje zapisa baze podataka i druga ograničenja VRLO su važni.

Većina kompanija koje plaćaju Bitrix24 CRM (umjesto da koriste naš besplatni paket) dolaze iz Salesforcea, Pipedrivea ili Zohoa. I svi imaju istu priču koja zvuči otprilike kao ‘Imamo troje ljudi koji koriste CRM i počeo je s 200 dolara mjesečno, ali dvije godine kasnije plaćamo gotovo tisuću, i to je nečuveno’. Opet, ako ovo čitate kao sezonski CRM profesionalac, savršeno dobro razumijete kako se vaši CRM troškovi mogu učetverostručiti tijekom dvije godine.

Nije slučajno. Dizajn je.

Na primjer, pogledajte detaljne cijene za Zoho CRM . Potražite ‘spremište datoteka / org’. Brzo ćete shvatiti da nije važno odaberete li najjeftiniji ili najskuplji paket, dobit ćete samo 1 GB internetske pohrane za dokumente. A 1 GB je NEZAVISNA količina prostora za pohranu, jer u CRM-u ima puno „papira“. Kao Zoho CRM korisnik, čim potrošite tih 1 GB, počet ćete plaćati za svakog korisnika I za svaki dodatni GB koji vam treba. Prema cjenovniku, ako vam treba nekoliko stotina gigabajta za pohranu, bit ćete prisiljeni platiti nekoliko stotina dolara, čak i ako imate jednog korisnika CRM-a s najjeftinijim paketom od 12 dolara mjesečno. OUCH!

Još jedno ograničenje koje ljudi imaju tendenciju previdjeti je ograničenje za CRM zapise. Razmišlja se: ‘Imam samo nekoliko stotina klijenata, tako da mi je ograničenje kontakata 5K više nego dovoljno’. Opet pogrešno. Kako se svaka nova dolazna e-pošta dodaje u vaš CRM, vrlo brzo ćete ostati bez „praznih mjesta“ i suočit ćete se s dilemom. Morat ćete očistiti svoj CRM, brišući informacije o potencijalnim klijentima za one koji bi u budućnosti mogli postati vaši kupci, ili nadograditi na novi nivo. I vjerojatno ćete odabrati nadogradnju.

Evo šta trebate učiniti. Prvo, pogledajte detaljnu tablicu poređenja plana gdje su navedena sva ograničenja. Zatim se zapitajte – je li ovo ograničenje razumno ili je dizajnirano da me prisili da nastavim nadograđivati ​​i nadograđivati. Na primjer, sasvim je razumno ograničiti broj e-poruka koje se mogu slati iz CRM-a. Ne samo da svaki CRM košta, to je način da izbjegnete neželjenu poštu da koriste vaš CRM. Ali dajete li samo 1 GB prostora za pohranu čak i kada platite stotine dolara i naplaćujete tri dolara za svaki dodatni gigabajt? To je vjerovatno dizajnirano bez ikakvog drugog razloga, osim da vam stalno cijedi novac.

Kreatori CRM-a su profitna preduzeća koja iz godine u godinu moraju nastaviti rasti prihode kako bi zadovoljila dioničare. To je sasvim razumno. Ali vi imate svoje interese koje trebate projicirati. Dakle, kada odabirete rješenje, potražite crvene zastavice – niz nerazumnih ograničenja na stranici cijena koja nije dizajnirana iz bilo kojeg drugog razloga već da bi vremenom povećavala vaše CRM troškove.

Ako već koristite CRM sistem, evo jednostavnog testa kako biste saznali trebate li ga zadržati ili odbaciti. Pogledajte kako je rasla baza vaših klijenata u proteklih 12 mjeseci i pogledajte svoje CRM troškove. Ako je vaša baza klijenata porasla za 20% g / g, a vi trošite 20% više na CRM nego prošle godine, to je vjerojatno u redu. Ali ako je vaša baza klijenata porasla za 20% g / g, a CRM plaćate dva puta više nego u isto vrijeme prošle godine – potražite alternative, jer će se samo pogoršati.

Najbolji jeftini CRM je onaj koji godinama ostaje jeftin.

4. Jednostavni jeftini CRM možda uopće nije CRM. I to je u redu.

Jeftino je relativno, takav je i CRM. Kada različiti ljudi govore o CRM-u, oni zaista govore o različitim stvarima, jer imaju različite potrebe. Za neke morate biti softver sličan Salesforceu da biste se mogli zvati CRM. Ali za veliku većinu malih preduzeća, CRM je samo baza podataka kupaca ili potencijalnih klijenata sa vrlo osnovnim informacijama. A za mnoge od njih profesionalni CRM je totalni pretjerani trošak i nepotreban trošak. Ako kao CRM možete koristiti Trello ili Google Sheets, velika vjerojatnost je da vam još uvijek nije potreban pravi CRM. To je u redu. Ako vas neko pritiska da kupujete CRM sistem samo zato što to rade „veliki dječaci i djevojčice“, ali za tim nemate potrebe, od toga nećete ništa dobiti.

Takođe je važno razumjeti za šta vam zaista treba CRM. Je li to prije svega za strožu kontrolu vaših prodajnih predstavnika? Ili za efikasniji marketing? Ili za bolju korisničku uslugu? Ili za brže operacije? Ili za povećanje prodaje? Ili za bolje istraživanje?

Ako tražite jeftini CRM s jednom jedinom stvari na umu, možda ćete pronaći ne-CRM alat koji to čini, samo jeftinije. Na primjer, mnogi ljudi koriste Gmail ili Outlook kao svoj CRM sistem. Uobičajeno je koristiti LinkedIn kao CRM za HR profesionalce. Postoje neka rješenja za telefoniju koja mogu zamijeniti CRM u određenim operacijama, poput call centra ili telemarketinga. Postoje ljudi koji koriste listu kontakata na svom pametnom telefonu kao CRM. To je u redu.

Ako su vaše potrebe osnovne ili ultra-specifične, obavezno pogledajte kako CRM tako i one koje nisu CRM kako biste uštedjeli novac.

 

5. Najjeftiniji CRM …

… dugoročno vas zapravo može koštati više. Jeste li ikada kupili najjeftiniju opciju samo zato što je bila najjeftinija i poželjeli ste odabrati sljedeću? To se u CRM svijetu događa MNOGO. Prelazak sa jednog CRM sistema na drugi važan je poduhvat. U početku je jeftino i jednostavno bilo upravo ono što ste željeli. Ali ako vaše poslovanje brzo raste, a vi prerastete svoj CRM, rado ćete platiti više za funkcije koje vam olakšavaju život i generiraju više prodaje. Prava je smetnja kada CRM koji ste prvi put odabrali nema ambiciju prerasti “jeftino i jednostavno”, prisiljavajući vas da potražite drugo rješenje.

Način da se to prevaziđe NIJE izjednačavanje jeftinog i jednostavnog. Postoje zaista moćna CRM rješenja koja ne koštaju puno, i obrnuto, možete platiti puno novca i za osnovni CRM. Dakle, proračun je jedno, CRM mogućnosti su drugo, premda općenito govoreći, što je više u mogućnosti CRM, to ćete više morati platiti za pristup ovim funkcijama.

Dobro je prvo postaviti proračun i odabrati najmoćniji CRM koji možete kupiti za taj iznos. Takođe razmislite o svojoj prodaji za tri godine u budućnosti. Jednostavni osnovni CRM dobro funkcionira samo ako nemate ambicije rasta i ako ste 100% sigurni da će vaša kompanija ostati mala. Na primjer, ako ste slobodnjak koji želi samo pokriti osnovne potrebe kako bi održao kvalitetu života.

Ako slijedite ove savjete, moći ćete uštedjeti hiljade dolara na sljedećoj implementaciji CRM-a. Slobodno podijelite ovaj članak na društvenim mrežama ili među prijateljima u potrazi za CRM-om i pobrinite se da naš nagrađivani besplatni CRM ponesete . Napokon, pristupačni CRM je naš kruh i maslac.

Partneri

Bitrix24 Bloom je službeni Gold Bitrix24 partner u Bosni i HErcegovini, Hrvatskoj, Sloveniji. Mi smo sistemska kuća za integraciju i implementaciju Bitrix24, IT outsourcing i IT savjetovanje. Tim čine stručnjaci sa dugogodišnjim iskustvom. Pouzdani smo partner za naše kupce koji se rado suočavaju s različitim izazovima i primjenjuju ih efikasno i održivo. Kontaktirajte nas za Bitrix24 implementaciju, integraciju, savjete ili obuku na bitrix@bloom.ba ili ovdje:  https://bitrix24.bloom.ba/kontakt/

Leave a Reply

Digitalizirajte Vaše Poslovanje

error: Upozorenje: Ovaj sadrzaj je zasticen!!